Feja Islame Feja islame Ç'është Islami?
Feja Islame Feja islame
Ç'është Islami?
Islami është feja të cilën All-llahu xh.sh. ia shpalli tërë njerëzimit
nëpërmjet të derguarit Muhammedit a.s. "Islam"don të thotë përkushtim
ndaj All-llahut xh.sh.,por don të thotë edhe paqë.
Përkushimi ndaj All-llahut xh.sh. arrihet: duke besuar, duke i zbatuar detyrat fetare dhe duke u sjellë mirë.
agjërimi haxhi Islami është ngritur në pesë shtylla shehadeti namazi,
zekati, kurse kulmi i ketyre shtyllave është xhihadi. Për të gjitha
kushtet e Islamit do flasim veqmas insha-All-llah.
Edhe besimi ka kushtet e veta sikurse Islami. Kushtet e besimit janë gjashtë:
1. Me besu All-llahun
2. Me besu engjujt e All-llahut
3. Me besu librat e All-llahut
4. Me besu pejgamert e All-llahut
5. Me besu Diten e Gjykimit
6. Me besu se gjithçka që ndodhë, ngjanë me caktimin e All-llahut s.v.t.
Këto gjashtë kushtet e besimit duhet besu bindshëm dhe duhet ditur
përmendësh. Pa i besu këto gjashtë të verteta krysore të fese, askush
nuk mund të jetë musliman!
Kushti i gjashë i besimit është shumë me rëndesi, sepse nese nuk e
kupton dhe nuk e beson dobesohen edhe kushtet tjera te imanit. Pejgameri
a.s. shokeve të vet se pari ju ka mesuar mirë kushtin e gjashë të
imanit e pastaj ua ka mesuar islamin.
Shehadeti
Eshhedu en la ilahe il-lall-llah
Ve eshheduenne Muhammeden abduhu ve resuluhu
Nëse e shqiptojmë shehadeti dhe besojmë më zemër, deshmojmë se i
përkasim besimit Islam. Ata që i takojnë besimit Islam quhen muslimanë.
Muslimani dëshmon se nuk ka zot tjetër përveç All-llahut të
Lartëmadhërishëm dhe vetëm Atij i nënshtrohet dhe vetem Atij i bënë
ibadet (adhurim).
Muslimani dëshmon se Muhammedi a.s. është Pejgamber i All-llahut xh.sh.
dhe më këtë i nënshtrohet dhe punon sipas veprave të tij (sunnetit të
tij).
Shehadeti don të thotë: "Besoj dhe deklaroj se vetem All-llahu është Zot
dhe besoj e deklaroj se Muhammedi është rob dhe i derguari i Zotit".
"Feja e pranueshme tek All-llahu është Islami, e atyre që u është dhënë
libri, pasi mesuan për të vërtetën, vetëm nga zilia mes vete
kundershtuan. E kush mohon argumentet e All-llahut, le ta dijë se
All-llahu shpejt do t'i japë llogarinë" Ali Imran,19
Nuk ka më mirë se zoti yt të është All-llahu xh.sh., feja yte Islami dhe pejgameri yt Muhammedi alejhis-selam
Namazi Falënderimi i qoftë All-llahut, i cili e bëri namazin farz
(obligim) për robërit e Tij Kur duhet të fillojnë fëmijët të falin
namaz?
Muhamedi a.s. ka urdheruar që fëmijët kur ti mbushin 7 vjet duht mesuar të falen,
kurse kur ti mbushin 10 vjet duhet detyruar të falen.
Në një hadith tjeter Muhammedi a.s. ka porosite ti mesojmë fëmijëve namazin kur te dallojnë doren e djadhte nga e majta.
Në shumë ajete të Kur'anit All-llahu xh.sh urdhëron që ta falim namazin.
Pejgameri gjithashtu ka folur shumë përnamazin, po edhe dijetaret.
Shumica e dijetarëve jan të pajtimit se ai që nuk fale namazin s'është
musliman. Nese pas shahadetit hedhim pas shpine (nuk e kryejm) namazin,
çka po mbetet atëherë nga Islami, si të vazhdojmë me Islam pa namaz?
Rruga më e mirë për tu afruar tek All-llalhu xh.sh. është namazi, sepse namazi na ruan dhe na largon nga çdo e keqe.
"KËRKONI NDIHMË (NË TË GJITHA ÇËSHTJET) ME DURIM DHE ME NAMAZ. VËRTET,
AJO ËSHTË E MADHE (VËSHTIRË), POR JO EDHE PËR ATA QË KANË FRIKË
(ZOTIN)".Kurani-El Bekare, 45.
LLOJET E NAMAZIT
Namazi ndahet në dy lloje: farze dhe synete. Farz është që ka urdhëruar
All-llahu i Madhërishëm, kurse sunet ka porositur Pejgameri ynë
Muhammedi a.s. Si farzi dhe suneti falen në të njëjten mënyrë, me një
ndryshim të vogël.
Para se të falim namaz, ose të lexojmë Kur'an duhet marrë abdes.
ABDESI
"O JU QË BESUAT! KUR TË DONI TË NGRITENI PËR TË FALUR NAMAZIN; LANI
FYTYRAT TUAJA DHE DUART TUAJA DERI NË BERRYLA; FËRKONI KOKAT TUAJA, E
KËMBET LANI DERI NË DY ZOGJTË". (Kur'ani-El Maide,6)
Abdesi është larje e posaçme me ujë të pastër.
Abdesi merret kështu:
I lajmë duart-tri herë, e djathta pastaj e majta. E lajmë gojën 3 herë. E lajmë hundën, pastrojmë mirë hundën
E pastrojmë fytyrën. I pstrojmë duart deri në bërryla, së pari krahun e djathë e mandej të majtin.
I japim mes kokës, fillojmë nga balli. I pastrojmë veshët. I lamë
këmbet, se pari të djathte pastaj të majten deri mbi nyje. Pasi të
marrim abdes lexojmë Shehadetin. Me një abdes mund të falim shumë
namaze.
"S'KA NAMAZ KUSH NUK KA ABDES, NDERSA NUK KA ABDES KUSH NUK E PËRMEND
EMRIN E ALL-LLAHU KUR FILLON TË MARRË ABDES". Muhamedi a.s.
Abdesin është i prishur në qoftë se kryejmë nevojën, në qoftë se rrjedh
prej trupit gjak ose qelb, dhe në qoftë se kthejmë prap plot
gojën-vjellim.
Për më shumë hollesi rreth namazit dhe abdesit mund të shiqoni broshura rreth kesaj teme. Ka të mjaftushme
në Kosovë,Maqedoni dhe Shqiperi po edhe në diasporë.
Ka hadithe të sakta që Pejgamberi alejhis-selam ka urdheruar per
ikametin te bëhet tek (nga një here)kurse ezani çift SI FALET NAMAZI?
Para se të falim namaz duhet thirrur ezanin, ezani thuhet para fillimit
të namazit, ndersa ikameti para fillimit të
farzeve. Kjo bëhet nese jemi me xhemat, ndersa nese jemi vetëm mund ta themi vetem ikametin. Ky detyrim
është vetëm per mashkuj e jo për femra.
EZANI IKAMETI
4 4 ALL-LLAHU EKBER
2 2 ESH-HEDU EN LA ILAHE IL-LALL-LLAH
2 2 ESH-HEDU ENNE MUHAMMEDER-RESULULL-LLAH
2 2 HAJJE 'ALES-SALAH
2 2 HAJJE 'ALEL-FELAH
2 - ES-SALATU HAJRUN MINEN-NEUM (vetëm në mengjes)
2 2 KAD KAMETIS-SALAH
- 2 ALL-LLAHU EKBER
1 1 LA ILAHE IL-LALL-LLAH
Ka hadithe të sakta që Pejgamberi alejhis-selam ka urdheruar per
ikametin te bëhet tek (nga një here)kurse ezani çift Namazi ka gjashtë
pjesë përbërse, e ato janë: 1.Tekbiri fillestar (iftitah tekbiri)
2.Ndejtja në këmbë (kijam)
3.Leximi i Kur'anit (kiraet)
4.Përkulja (ruku)
5.Vënja e fytyres neë tokë(sexhde)
6.Ulja në mbarim të namazit (kadei ehire).
Pjesët përbërërse të namazit quhen ruknet e namazit. Ndejtja në këmbë,
leximi, përkulja dhe sexhdja përbëjnë një rekat. Namazi mund t'i ketë
dy, tri dhe katër rekate, po salati viter mund të valet një rekat.
Falja e namazit nuk ka dallim në mes burrave dhe grave. Muhammedi a.s.
ka thënë: "Falni namazin sikur që më shifni mua duke u falur".
HYRJA NË NAMAZ Në namaz hyhet duke i ngritur duart
kthehemi nga Kibla dhe themi:
"All-llahu ekber".
Vendosim doren e djathtë mbi të majten dhe thua:
1.SUBHANEKE ALL-LLAHUMME UE BIHAMDIKE UE
TEBAREKESMUKE UE TE'ALA XHEDUKE UE
LA ILAHE GAJRUKE.
2.EUDHUBIL-LAHI MINESH-SHEJTANIR-RAXHIM.
3.BISMIL-LAHIR-RAHMANIR-RANIM.
4.EL-HAMDULIL-LAHI RABBIL'ALEMIN
ER-RAHMANIR-RAHIM
MALIKI JEUMID-DIN
IJJAKE NA'BUDU UE IJJAKE NESTA'IN
IHDINAS-SIRATAL MUSTEKIM
SIRATAL-LEDHINE EN'AMTE'ALEJHIM,
GAJRILMAGDUBI 'ALEJHIM UE LED-DAL-LIN AMIN
5.BISLMIL-LAHIR-RAHMANIR-RAHIM
6.INNA A'TAJNAKEL KEUTHER
FE SALI LI RABBIKE UENHAR
INNA SHANIKE HUVEL EBTER
Dkuke thënë ALL-LLAHU EKBER, kerrusemi
dhe vëjmë duart mbi gjunj. Në këtë gjendje(ruku)
themi tri herë: SUBHANE RABIJEL 'ADHIM
drejtohemi dhe i ngrejm duart deri ne gjoksa duke thënë:
SEMI'ALL-LLAHU LIMEN HAMIDE
RABBENA LEKEL HAMD
Thua ALL-LLAHU EKBER dhe përulesh me ballë në tokë Kjo gjendje quhet
sexhde dhe themi tri herë SUBHANE RABIJEL A'LA nga sexhda ulemi duke
thënë: ALL-LLAHU EKBER. duke shkuar edhe një herë në sexhde themi
ALL-LLAHU EKBER dhe themi si herën e pare tri herë SUBHANE RABIJEL A'LA
Çohemi në këmbë duke thënë ALL-LLAHU EKBER për të falur rekatin e dytë. REKATI I DYTË
Fillojme përsëri duke vendos doren e djathtë mbi të majten dhe e themi FATIHEN dhe një sure tjetër, psh. suren IHLAS.
BISMIL-LAHIR-RAHMANIR-RAHIM
KUL HU VALL-LLAHU EHAD
ALL-LLAHUS-SAMED
LEM JELID UE LEM JULED
UE LEM JEKUN L-LEHU KUFUVEN EHAD.
Pasi të themi Kuluvallahu shkojme ne ruku dhe vazhdojme njejtë si ne rekatin e pare duke i bere dy sexhde dhe ulemi
Kjo gjendje quhet KADERI EHIRE. Pasi të drejtohemi
ulur themi: Etehijatin dhe Shehadetin, nese jemi duke
falur 4 rekata ngrihemi dhe vazhdojmë si ne rekatet e
dytë. Nese jemi duke falë 2 rekata atëherë rrimë ulur
dhe pas shehadetit themi salavatet dhe duat, kështu:
1.ET-TEHIJJATU LIL-LAHI UES-SALAUATU UET-TAJJIBATU ES-SELAMU 'ALEJKE EJJUHEN-NEBIJJU
UE RAHMETULL-LLAHI UE BEREKATUHU ES-SELAMU 'ALEJNAUE 'ALA 'IBADIL-LAHIS-SALIHIN
2.ESH HEDU EN LA ILAHE IL-LALL-LLAH UE ESH HEDU ENNE MUHAMMEDEN 'ABDUHU UE RESULUHU
3.ALL-LLAHUMME SAL-LI ALA MUHAMMEDIN UE 'ALA ALI MUHAMMED KEMA SAL-LEJTE
'ALA IBRAHIME UE 'ALA ALI IBRAHIM INNEKE HAMIDUN MEXHID.
4.ALL-LLAHUMME BARIK 'ALA MUHAMMEDIN UE 'ALA ALI MUHAMMED KEMA BAREKTE 'ALA IBRAHIME UE 'ALA ALI IBRAHIM INNEKE HAMIDUN MEXHID
5.ALL-LLAHUMME RABBENA ATINA FID-DUNJA HASENETEN UE FIL-AHIRETI HASENETEN UE KINA 'ADHABEN-NAR.
RABBENA GFIRLI UE LI UALIDEJJE UE LIL-MU'MININE JEUME JEKUMUL HISAB
NAMAZI PËRFUNDON ME DHËNIEN E SELAMIT
E KTHEJME KOKËN SE PARI NË TË DJATHTË DHE THEMI: ES-SELAMU 'ALEJKUM UE RAHMETULL-LLAH
DHE NË TË MAJTË:
ES-SELAMU 'ALEJKUM UE RAHMETULL-LLAH
FËMIJË TË DASHUR NESE KENI PYTJE RRETH FALJES SE NAMAZIT I SHKRUANI AJSHES
ajsha@wanadoo.nl
All-llalhu ju ndihmoftë për kryrjen e obligimeve ndaj Krijusit tuaj.
Mustehab është që çdo musliman dhe muslimane që ti falë para farzit të
drekes katër rekata, e pas tij dy, gjithashtu pas farzit të akshamit dhe
jacisë nga dy rekata, dhe para farzit te sabahut dy rekata, gjithsejt
12 rekate.
Këto sunete Pejgamberi a.s. i ka fale vazhdimisht, me përjashtim kur ka qenë udhëtar.
Pejgamberi a.s. ka thënë: Çdo musliman, i cili vullnetarisht falë 12
rekata namaz, përveç farzeve, All-llahu xh.sh. ka për t'ia ndërtuar një
shtëpi në xhenet.
Mirë është që të falë 4 rekate para farzit të ikindisë dhe nga dy rekate
para farzit të akshamit dhe të jacisë. Argumet për këtë kemi hadithin e
Muhammedit alejhis-selam "Zoti e mëshiroftë personin, i cili i fal
katër rekate para farzit të ikindisë" dhe hadithi "ndermjet çdo ezani
dhe ikameti ka namaz (nafile)". Pas 4 rekateve sunet, që falen para
farzit të drekes është mirë t'i falim edhe 4 pas farzit për këtë
Pejgamberi a.s. ka thënë: Kush i kushton kujdes katër rekateve para
drekes dhe kater pas saj, All-llahu xh.sh. do t'ia ndalojë zjarrin e
xhehenemit".
TABELA E REKATEVE
SUNET FARZ SUNET VITRI SABAHU(FEXHER) 2 2 DREKA (DHUHER) 4 2 4 IKINDIA
(ASER) 4 AKSHAMI (MAGRIB) 3 2 JACIA (ISHA) 4 3 2 ZEKATIZekati është
shtylla e tretë e Islamit pas shehadetit dhe namazit, do të thotë është
kushtë prej kushtëve të Islamit. Adhurim me të cilin njeriu i afrohet
All-llahut xh.sh. Zekati është adhurim (ibadet) i cili realizohet përmes
aspektit financiar, me të cilin njeriu arrin kënaqësinë e All-llahut.
Zekati është taksë e detyrueshme fetare. Kur pasuria e një muslimani ose
muslimaneje mbërrinë sasinë e nisabit (nisab kapë shumën prej 91 gram
ar ose 641 gram argjend) në ar ose argjend, është i detyruar që të japë
këtë taksë-zekatin ne fondin e shtetit islam ose Bashkësisë Islame të
vendit. Orenditë shtëpiake nuk bëjnë pjesë në vlerën e sasisë se
nisabit. Nuk jepet zekat as për shtëpinë dhe mobiljet, për veshmbathjen,
për veglat dhe mjetet për punë.
Zekati jepet për atë pasuri të caktuar që ka qenë në pronën tonë një vit.
"ALL-LLAHU CAKTOI OBLIGIM QË LËMOSHAT (ZEKATI ETJ.) T'JU TAKOJNË VETËM
TË VARFËRVE (NEVOJTAFËVE), TË NGARATËVE (QË S'KANË FARE), PUNONJËSVE (QË
E TUBOJNË), ATYRE QË DUHET PËRFITUAR ZEMRAT (TË DOBTEVE NË BESIM), E
DUHET
DHËNË EDHE PËR LIRIM NGA ROBËRIA, TË MBYTURVE NË BORXHE, (LUFTËTARËVE)
NË RRUGËN E ALL-LLAHUT DHE ATIJ QË KA MBETUR NË RRUGË. ALL-LLAHU E DIN
GJENDJEN E ROBËRVE, PUNON SIPAS URTËSISË SË VET". Et Tevbe, 60.
Zekati jepet në ar, argjend, ose në mall tregtie. Një e katërdhjeta e
asaj pasuri jepet zekat (2,5%) në të holla ose në mall. Zekati zakonisht
jepet në muajin e shenjtë Ramadan.
Agjerimi
O ju që besuat, agjërimi u është bërë obligim sikurse që ishte obligim
edhe i atyre që ishin më para jush, kështu që të bëheni të devotshëm".
Kur'ani-El Bekare, 183.
Muaji i ramazanit është ai i cili në të (filloi) të shpallet Kur'ani, që
është udhërrëfyes për njerëzit dhe sqares i rrugës së drejtë dhe
dallues (i të vërtetës nga gënjeshtrat). e kush e përjton prej jush këtë
muaj le të agjëroj..." Kurani El Bekare 185
"Ju erdhi muaji i Ramazanit, muaji i begatshëm, All-llahu xh.sh. ua ka
bërë obligim (farz) agjërimin në të. Në të hapen dyert e xhenetit dhe
mbyllen dyert e xhehnemit, në të lidhen shejtanët, kurse në të është një
natë (nata e kadrit) që ka vlerën më të madhe se sa një mijë muaj
tjere". hadith (ka thënë Muhamedi a.s.)
Muaji Ramazan është muaji i nëntë sipas kalendarit të hënës, muaji në të
cilin All-llahu xh.sh. në vitin e dytë sipas hixhretit i obligoi
muslimanët të agjërojnë këtë muaj. Të agjërosh Ramazanin do të thotë: të
ruhesh nga të ngrënit, pirja, nga të
folurit pa vend dhe arsye (pergoimi, fjalosja, ofendimi etj.).
Muaji i Ramazanit është muaji i meshirës, muaji lutjesh, bëmirësisë dhe
ringjalljes së fesë. Nëper xhamia lexohet dhe shpjegohet Kur'ani, nëpër
shtëpia ndihmohen të varfërit, vizitohen dhe u bëhet pritje vizitorëve
të farefisit, fqinjëve, dashamirëve dhe miqve.Pejgameri a.s. ka thënë:
"Agjërimi është mbrojtje nga zjarri i xhehnemit".
Agjerimi na edukon dhe na bënë të durueshëm, na e focon ndërgjegjen,kur
vendosim të agjërojmë edhpse kemi ushqimi para vetes nuk hamë, nuk pimë.
Dobit e agjërimit janë të shumta si nga ana shpirtërore po ashtu edhe
nga ana trupore, janë aq shumë sa që ne s'mund ti numrojmë.
Muslimani agjeron vetëm për hir të All-llahut xh.sh. e kursesi për ndonjë qëllim tjetër.
Gjatë muajit të Ramazanit falen taravitë pas namazit të jacisë.
SYFYR quhet koha kur para fillimit të agjërimit, kurse IMSAK koha kur duhet te ndrpritet agjerimi.
Fillimi i agjerimit bëhët duke larë gojen dhe duke pirë ujë bëjmë nijet
për të agjeru, kurse IFTARI bëjmë me bismil-lah duke pirë ujë.
Në iftarë s'duhet ngrënë shumë, kurse në syfyr mund të ngrenim pak më shumë.
I sëmuari, udhëtari, nëna gjidhënëse etj. mund mos të agjërojnë
Ramazanin, në qoftëse agjërimi ua dëmton shëndetin, por janë të detyruar
t'i agjërojnë të gjitha ditët e mbetura, posa tu ipet rasti.
Fëmijët nuk janë të obliguar të agjërojnë por porositen që të agjërojnë që të adaptohen me agjërim.
Në kohën e pejgamerit a.s. muslimanët i kanë mësuar fëmijët të
agjërojnë, kur kan qarë nga uria i kanë mashtruar me lodra derisa ka
arritur Iftari.
Për agjërimin e fëmijëve shpërblehen prindërit të cilët i edukojnë fëmijt e vet në frymen e ibadetit.
PREJ KUR FËMIU E KA OBLIGIM AGJËRIMIN?
Imam Ahmedi konsideron që fëmijët kur ti plotsojnë 10 vjet duhet të detyrohen të agjërojnë.
Is-haku konsideron që femiu i cili i ka mbushë 12 vjet duhet denuar nëse ai nuk agjëron.
Pejgameri a.s. ka thënë: "Fëmiu i cili mund të agjëron tri ditë me radhë pa ndërpre ai detyrohet të agjëron tërë Ramazanin".
Fëmijë të dashur këto janë disa argumente që u përmenden dhe vlejnë si argumente që fëmijët të adaptohen për agjërim
HaxhiHaxh në kuptim terminologjik të sheriatit islam është për qëllim
vizita e caktuar në vendin e caktuar (Qabe-Arefat) në kohën e caktuar me
veprim të caktuar. Koha në të cilen duhet kryer ky adhurim janë muajt e
Sheval, Dhulk'de, dhe dhjetë ditët e para të Dhulhixh-xhes.
Haxhi është bërë obligim kah mbarimi i viti i nëntë hixhrinj, me ajetin që vijon:
"ATY KA SHENJA TË QARTA: VENDI I IBRAHIMIT, DHE KUSH HYN NË TË, AI ËSHTË
I SIGURT, PËR HIR TË ALL-LLAHUT, VIZITA E SHTËPISË (QABES) ËSHTË
OBLIGIM PËR ATË QË KA MUNDËSI UDHËTIMI TE AJO, E KUSH NUK E BESON (AI
NUK E VIZITON); ALL-LLAHU NUK ËSHTË I NEVOJSHËM PËR (IBADETIN QË E
BËJNË) NJERËZIT".
HAXHI ËSHTË IBADET (ADHURIM NDAJ ALL-LLAHUT), DHE I SHLYNË MEKATET.
Nëse vizita e Qabes bëhet me njet të sinqertë dhe me pasuri të fituar
hallall është shkak dhe shpresë e madhe për shlyrjen e mekateve të
vogëla.
Muhamedi a.s. ka thënë: "HAXHI I PRANUAR NUK KA SHPERBLIM TJETËR, POS
XHENETIT". Një tjetër hadith Muhamedi a.s. ka thënë: "AI QË SHKON NË
HAXH DHE NUK FOLI FJALË TË KËQIA, E NUK BËRI FAJ (gjatë haxhit), U KTHYE
(nga haxhi) I PASTER NGA FAJET E VETA (që i ka bërë më parë), ASHTU SI
DITËN KUR E KA LINDUR E ËMA E VET".
Haxhin e kryejn ata të cilët kanë mundesi matriale dhe fizike, në kohën e caktuar.
Umra, kjo është vizita e Kabes në Mekke në cilën do kohë të vitit.
Kryehe haxhin tënd sinqerisht për All-llahun
Shoqërohu me njerëz të mirë dhe sherbeju atyre
Ruaju nga pirja e duhanit dhe nga blerja e tij
Përdor misvak (laj dhëmbet) sa herë që të falësh namaz
Prej andej merr dhurata me ujë zemzem dhe hurma dhe dhurata për fëmijë
Mos ec para atij që është duke falur namaz
Sillu mirë me ata që ke rrotull teje kur bënë tavafin
Ruaju mos e lut dikë në vend të All-llahut
O ju që besuat, hyni në islamin e tërësishëm (Përqafoni fenë islame në
tërësi), e mos ndiqni rrugën e djallit, sepse ai është armik i juaji i
hapët
RINIA DHE ISLAMI
Me emrin e All-llahut, Meshiruesit, Meshireberesit!
Vella i nderuar dhe ti moter e qmuar! Ate qe me mundon mua ne brendesine
e zemres sime, nuk mund ta shprehi ne keta rreshta te ketij teksti.
Megjithate, do te mundohem qe me kete rast t’i luftoj se paku
gjerat elementare te cilat ndikojne ne shkaterrimin e rinise sone.
Lexues te nderuar!
E tere kjo qrregullsi qe po mbreteron ne mesin tone ndodh vetem per nje
shkak. Ndodh per shkak se “ne” e harruam nje dite te cilen
nuk duhet ta harroje asnje person qe veten e quan musliman. Por ja qe
tek ne ndodh edhe kjo. Eshte ajo nje dite e cila i prishe kenaqesite e
kesaj bote‚ dite e cila nuk ka kthim prapa‚ dite lamtumirese
- dita e vdekjes.
Disa njerez kane harruar se nje dite do t’u japin fund kenaqesive
te kesaj bote dhe nuk mendojne se me qfare fytyre do te dalin para
All-llahut te Madherishem. Eshte ajo dite kur nuk vlen paraja. nuk
ndihmon shoqeria dhe asgje tjeter pos veprave personale.
Nga mosdija per kete dite rinia jone sot, ne ahengje te qoroditura,
gjysmelakuriq, ku mbizoteron muzika dhe alkooli‚ po zhytet ne
mekate duke thene: “Kenaqu sa je i gjalle, se kur te
vdesesh...” Ne kete menyre rinia jone eshte duke vepruar ne
kundershtim me fjalen e All-llahut te Madherishem dhe traditen e
Muhammedit [sal-lall-llahu alejhi ve sel-lem].
Transmetohet nga Ebu Hurejre [radijall-llahu anhu] se Muhammedi
[sal-lall-llahu alejhi ve sel-lem] ka thene: “U ankua Xhehennemi
te All-llahu e tha: ‘Zoti im, e hengri nje pjese e imja (e
zjarrit) tjetren’. Atehere All-llahu i lejoi atij dy frymemarrje:
nje frymemarrje ne dimer dhe nje frymemarrje ne vere. Ato (frymemarrjet
e tij) jane nxehtesia dhe te ftohtit te madh qe ju e ndieni (ne vere
dhe ne dimer)”. Poashtu, transmeton Ebu Seidi [radijall-llahu
anhu] se i Derguari i All-llahut ka thene: “(Nga nxehtesia)
Ftohuni me namaz, sepse nxehtesia e madhe vjen prej frymes se
Xhehennemit”.
Por qfare t’u bejme atyre qe nuk duan ta kuptojne kete, te cilet
bredhin rrugeve gjysmelakuriq, duke menduar se kjo (lakuriqesia) i
freskon nga nxehtesia dhe se mbulesa, sikur dhe shume urdhera tjera
islame, qenka prapambeturi...
Jo, jo, o muslimane! Perkundrazi, duhet kuptuar nje here e pergjithmone
se lakuriqesia eshte injorance dhe prapambeturi. Lakuriqesia eshte pasim
i shejtanit te mallkuar, eshte veper qe nxite amoralitetin‚ eshte
prej cilesive te banoreve te zjarrit, eshte prej mekateve shkaterruese
qe shkakton mallkimin e All-llahut te Madherishem dhe largimin nga
meshira e Tij. Muhammedi [sal-lall-llahu alejhi ve sel-lem] e ka
cilesuar thirrjen ne injorance si veper te urrejtur nga e cila duhet te
largohemi, duke thene: “Qdo gje qe i perket xhahilijetit
(injorances) eshte nen kembet e mia”.
Zhveshja dhe zbulimi i trupit eshte ne natyren e kafsheve dhe askush nuk
duhet te tentoje kah ajo. Per kete arsye thenia se te zbuluarit e
trupit, lakuriqesi‚ amoraliteti eshte art ose bukuri, eshte
argument se natyra e thenesit ka ndryshuar dhe eshte argument per
prapambeturine e ketij personi.
Perparimi i njeriut nuk qendron ne lakuriqesine, perkundrazi...
Fatkeqesisht, kjo dukuri e shemtuar, pra lakuriqesia, qe dikur ishte e
huaj per nenat dhe gjyshet tona, tani eshte bere nje realitet i hidhur,
eshte bere pjese e pandare e familjeve tona, e motrave dhe bijave tona.
Kjo veper e shemtuar bie ndesh me normat elementare te Islamit, kurse
praktikuesit apo praktikueset e saj mbajne emra muslimane dhe i perkasin
fese islame. Sa qudi. Sa turp. Keta njerez me Islamin i lidh vetem emri
i trasheguar...
I Derguari i All-llahut, Muhammedi [sal-lall-llahu alejhi ve sel-lem] ka
deklaruar se All-llahu i Madherishem ka thene: “Une jam me robin
Tim kur ai me permend Mua dhe buzet e tij levizin (duke me permendur)
per Mua.”
Vellezer te nderuar dhe ju motra te nderuara! A jemi ne ata te cilet e
pyesim vetveten: Kush jemi ne? A jemi ne ata qe e perkujtojme All-llahun
kur jemi ne vetmi? A jemi ne ata te cilet falim namaz? A jemi ne ata qe
bejme ndonje veper te mire me shprese se do te na shperbleje All-llah i
Madherishem nje dite?
Jo, perkundrazi! Ne jemi ata te cilet ne vend se te permendim All-llahun
e Madheruar perserisim panderprere kenge te qoroditura; ne vend se te
falim namaz‚ ne jemi ata te cilet ndjekim epshet dhe pasurite e
kesaj bote. Ne jemi ata te cilet kur bejme ndonje veper te mire‚
nuk e bejme per hir te All-llahut, por e bejme per sy e faqe.
Perkunder faktit se jemi krijesa me e bukur ne rrozullin tokesor‚
jemi po ajo krijese e cila nuk di te falenderon All-llahun e Madheruar
per te gjitha te mirat qe na dha ne kete bote.
Ne duhet ta falenderojme Krijuesin tone me kryerjen e ibadeteve dhe me
vepra te mira qe i kane hije nje besimtari‚ e jo me vepra te
keqija‚ me ahengje‚ alkool dhe muzike.
Ne duhet ta falenderojme All-llahun e Madheruar qe u lindem si
muslimane‚ si dhe ta lusim qe edhe te vdesim ne kete rruge.
All-llahu i Madherishem ne Kur’anin Fisnik thote: “Ate dite
disa fytyra jane te ndritura‚ duke shikuar ne Zotin e
tyre.” (El-Kijame: 22-23) Secili nga ne duhet ta pyet vetveten se a
deshiron te jete ne rradhen e ketyre njerezve. E nese pergjigja eshte
PO, atehere kjo gjithsesi nuk do te mund te arrihet me vepra te
shemtuara, por me kryerjen e veprave te mira, me besimin e sinqerte ne
All-llahun si te vetmin Zot.
Prandaj vellezer dhe motra, ju te ftoj qe t’i bashkandgjitemi
ajetit kur’anor ku All-llahu i madherishem thote: “...
Pendohuni te gjithe te Allahu‚o besimtare ne menyre qe te gjeni
shpetim.” (En-Nure: 31) Ndersa Muhammedi [sal-lall-llahu alejhi ve
sel-lem] ka thene: “Nese njerezit e shohin te keqen dhe nuk e
ndryshojne ate‚ denimi i All-llahut mund t’u zbrese te
gjitheve”.
Andaj, valle a jemi ne nga ata qe per nje qast do ta ndalim vetveten dhe
do te perkujtohemi se kur biejme te flejme mund te mos zgjohemi‚
kur te dalim prej shtepie mund te mos kthehemi, kur t’i veshim
rrobet tona se nuk do te kemi mundesine qe vet t’i zhveshim...
E qka fituam ne nga kjo bote dhe qka pergatitem per boten e ahiretit?
Mos te harrojme ta pyesim shpesh veten tone: Ne qfare gjendje deshirojme
te vdesim dhe me qfare fytyre mendojme te dalim nje dite para
All-llahut te Madheruar?
Po ndahem prej jush me shprese se fjalet e mia sadopak mund te kene nje
ndikim te vogel te moshataret e mi, por edhe me te vjetrit, per
udhezimin tone kah rruga e vertete.
Lus All-llahun Fuqiplote qe te na i fale mekatet. Tek Ai kerkojme
strehim dhe mbrojtje prej djallit te mallkuar. Vetem prej Allehut
kerkojme udhezim dhe e lusim Ate qe te na i pastroje zemrat tona dhe te
pranoje pendimet tona. Amin. A e njihni KETE NJERI?
JU DUHET TA NJIHNI KETE NJERI !
Ju ndoshta jeni nje ateist ose nje
agnosticist; ose ndoshta ju i perkisni ndonje sekti fetar (ose feje te emeruar)
qe ekziston sot ne bote. Ju ndoshta jeni nje komunist ose nje besimtar i
demokracise dhe lirise. S’ka rendesi qfare jeni ju, dhe s’ka rendesi se cilat
jane besimet tuaja ideologjike dhe politike, dhe se qfare zakonesh personale dhe
shoqerore ju ndodhin.
Me emrin e Allahut te Gjithemeshirshmit, Meshireplotit
Enciklopedia angleze pohon:
"... nje shume detajesh nga burime te hershme tregojne se ai ishte njeri
i drejte dhe i ndershem, i cili kish fituar respektin dhe besnikerine e
te tjereve qe ishin po njerez te ndershem dhe te drejte." (Vol. 12)
BERNARD SHO tha per ate: "Ai duhet te quhet Shpetimtari i Njerezimit.
Besoj se nese nje njeri si ai do te merrte persiper drejtimin e botes
moderne, ai do t’ia dilte mbane ne zgjidhjen e problemeve te tij
rruges qe do te sillte paqen dhe lumturine e nevojshme (Islami i
vertete, Singapor, vol. 1, V.8.1976)
Ai predikoi nje fe, krijoi nje shtet, ndertoi nje komb, shtroi nje kod
moral, filloi nje numer reformash sociale e politike, vendosi nje
shoqeri te fuqishme dhe dinamike, qe te praktikonte dhe paraqiste
mesimet e tij dhe ne menyre te plote revolucionarizoi boten e mendimit
dhe sjelljes njerezore per qdo kohe qe vinte.
"EMRI I TIJ ESHTE MUHAMMED"
Paqja e Zotit qofte me te!
I lindur ne Arabi ne vitin 570, nisi misionin e tij te predikimit te
Besimit te Fese islame (perulje vetem ndaj nje Zoti) ne moshen 40
vjeqare dhe u largua nga kjo bote kur ishte 63 vjeq.
Gjate kesaj periudhe te shkurter 23 vjeqare te pejgamberise, ai ndryshoi
Gadishullin Arab nga paganizmi dhe idhujtaria ne adhurimin e nje Zoti
te vetem, nga grindjet dhe lufterat fisnore ne solidarizimin (bashkimin)
dhe kohezionin e kombit, nga dehja dhe shthurja ne mendjekthjelltesi
dhe meshire, nga paligjshmeria dhe anarkia ne nje disipline te gjalle,
nga falimentimi i plote ne standardet me te larta te moralit te
shkelqyer. Historia njerezore kurre s’ka njohur me pare nje
transformim kaq te plote te nje populli ose te nje vendi – dhe
mendoni te gjitha keto mrekulli te pabesueshme (pikerisht ne dy
dhjetevjeqare).
Lamartini, historian i njohur, duke folur per mrekullite thelbesore te madheshtise njerezore thote:
"Ne qofte se madheshtia e qellimit, thjeshtesia e mendimeve dhe
rezultatet befasuese jane tre kriteret e gjeniut njerezor, kush do te
mund te guxonte te krahasonte qdo njeri te madh ne historine njerezore
me Muhammedin? Njerezit me te famshem krijuan vetem armet, ligjet dhe
perandorite. Ata themeluan, nese asgje me teper, jo me shume se
materiale te fuqishme te cilat shpesh u therrmuan perpara syve te tyre.
Ky njeri zhvendosi (levizi) jo vetem armet, legjislacionet perandorake,
popujt dhe dinastite, por edhe miliona njerez me 1/3 e atyre ne boten a
pabanuar dhe me teper se kjo ai ndryshoi altaret, perendite, fete,
idete, besimet dhe shpirtrat... durimi i tij ne fitoren, ambicia e tij e
cila ishte plotesisht e devotshme per nje ide dhe ne njefare menyre
orvatje per nje perandori, lutjet e tij te pafundme, bisedimet e tij
mistike me Zotin, vdekja e tij dhe triumfi i tij pas vdekjes, te gjitha
keto vertetojne jo per nje mashtrim por per nje bindje te forte, e cila i
dha atij fuqine per te rivendosur nje besim. Ky besim ishte dypalesh,
uniteti i Zotit dhe jomaterializmi i Zotit; treguesi i meparshem tregon
se qfare eshte Zoti, treguesi i mevonshem se qfare Zoti nuk eshte:
permbyses i perendive false me shpate, vendoses ideje me fjale.
Filozof, orator, apostull, ligjvenes, luftetar, pushtues i ideve,
formulues i dogmave te arsyeshme, i nje kulti pa imazhe, themeluesi i 20
perandorive tokesore dhe i nje perandorie shpirterore, ky eshte
MUHAMMEDI.
Ne lidhje me te gjitha standardet me te cilat Madheshtia njerezore mund
te matet, me duhet t’ju pyes: A ka ndonje njeri me madheshtor se
ai? (Lamartini, "Historia e Turqise", Paris, 1854, vol. II, faqe
276-277).
Bota ka pasur pjesen e personaliteteve te medha. Por kjo ishte njera ane
e figurave qe shquheshin vetem ne nje ose dy fusha, ne mendimin
njerezor ose udheheqje ushtarake. Jeta dhe mesimet e ketyre
personaliteteve te medha te botes jane fshehur ne mjegullajen e kohes.
Ka aq shume spekulime rreth kohes dhe vendit te lindjes se tyre, menyres
dhe stilit te jetes se tyre, natyres dhe detajin e mesimeve te tyre dhe
shkalles se madhesise se suksesit apo deshtimit (renies) se tyre, saqe
eshte e pamundur per njerezimin te rindertoje ne menyre te perpikte
jeten dhe mesimet (veprat) e ketyre njerezve.
Muhammedi u perkrye ne mjaft fusha te ndryshme te mendimit njerezor dhe u
paraqit si nje zjarr i madh ne historine njerezore. Qdo detaj i jetes
se tij private dhe deklaratat publike kane qene te dokumentuara
saktesisht dhe te ruajtura me besnikeri per ditet tona. Autenticiteti i
te dhenave kaq te ruajtura eshte vertetuar jo vetem nga besniket vijues
por edhe nga kritikat e tij te paramenduara.
Muhammedi ishte nje mesues fetar, nje reformator shoqeror, nje udheheqes
moral, nje kolos administrativ, nje mik besnik, nje shok i
mrekullueshem, nje burre i devotshem (bashkeshort), nje baba i dashur
– gjithqka ishte ai. Asnje njeri tjeter ne histori s’e
kaloi ose s’u barazua me te ne qdo aspekt te ndryshem te jetes,
pasi ishte vetem qendresa e personalitetit te Muhammedit qe arriti kaq
perkryerje te pabesueshme.
Mahatma Gandi, duke folur per karakterin e Muhammedit, thote tek "Young India" (India e Re):
"Do te deshiroja te njihja nga me te miret e atyre qe mbajne sot pushtet
te padiskutueshem mbi miliona zemrash te njerezimit... Une u binda se
nuk ishte shpata ajo qe fitoi nje vend per Islamin ne keto dite intriga
te jetes. Ishte thjeshtesia e plote e Te Derguarit, devocioni i forte i
tij per miqte e vet dhe ithtaret, guximi i tij, besimi i tij absolut tek
Zoti dhe me misionin e tij. Kjo dhe shpata mbajten qdo gje lart perpara
tyre dhe kapercyen qdo pengese.
Kur une mbarova vellimin e 2-te (te jeteshkrimit te Pejgamberit), me
erdhi keq se per mua nuk kishte me asgje per te treguar per jeten e
madhe.
Tomas Karlail tek vepra e tij "Heronjte dhe te admiruarit", u habit
mjaft se "si nje njeri i mbajtur thjesht, mundi te bashkonte me kujdes
fiset dhe beduinet endacake ne nje komb mjaft te fuqishem e te
civilizuar per me se dy dhjetevjeqare."
Diven Qend Sharme shkruan: "Muhammedi ishte shpirti i miresise dhe
ndikimi i tij u ndie dhe kurre nuk do te harrohet nga njerezit perreth
tij." (D.C. Sherma, The prophets of the East", Arlicuto, 1935, fq. 12).
Eduart Giben dhe Simon Oklei duke folur per shfaqjen e Islamit,
shkruajne se: "Une besoj tek nje Zot dhe Muhammedi, I Derguari i Tij",
eshte shfaqja e thjeshte dhe e pandryshueshme e Islamit.
Imazhet intelektuale te Parisit s’kane qene degraduar nga qfaredo
idhull i dukshem; nderimi i Te Derguarit kurre s’e ka shkelur
madheshtine e virtyteve njerezore; dhe porosite e tij kane penguar
(kontrolluar) mirenjohjen e dishepujve te tij brenda kufijve te arsyes
dhe fese." (Historia e Perandorise Saraqene, Lander 1870, f. 54).
Muhammedi nuk ishte aspak me teper ose me pak se nje qenie njerezore.
Pra, ai ishte nje njeri me nje mision fisnik, i cili ishte per bashkimin
e njerezimit ne adhurimin e Nje dhe vetem te nje Zoti dhe t’ua
mesonte atyre rrugen e jetes se ndershme e te drejte sipas porosive te
Zotit. Gjithmone e paraqiste veten si "nje sherbyes dhe emisar i Zotit"
dhe me te vertete, qdo veprim i tij shpallet i faktuar.
Duke folur per aspektin e barazise perpara Zotit ne Islam, poetja e
famshme indiane, Sarajini Naidu, thote: "Eshte feja e pare qe predikoi
dhe praktikoi demokracine, sepse ne xhami kur degjohej thirrja per
t’u lutur dhe adhuruesit grumbulloheshin, demokracia e Islamit
misherohej pese here ne dite, kur fshataret dhe mbreti gjunjezoheshin
prane-prane dhe proklamonin: "Vetem Zoti eshte me i Madh."
"Kam qene e befasuar sa here e me teper nga ky bashkim i padukshem i
Islamit qe e ben njeriun instinktivisht nje vella." (S. Naidu, "Idealet e
Islamit").
Ne fjalet e profesor Hurgronje: "Lidhja e kombeve themeluar nga I
Derguari i Islamit, vendosi parimet e unitetit nderkombetar dhe
vellazerimin njerezor me themele kaq universale saqe u tregon driten
(qiriun) kombeve te tjera."
Ai vazhdon: "Eshte e vertete se asnje komb ne bote nuk mund te shfaqe
nje krahasim me ate qfare Islami ka bere perpara realizimit te idese se
Lidhjes se Kombeve."
Bota nuk ka hezituar se ngrituri lart hyjnite, individet qe jeta dhe misioni i te cileve ka humbur neper legjenda.
Qdo perpjekje e tij ishte per qellimin e vetem te bashkimit te
njerezimit per adhurimin tek nje Zot i vetem, vendosur kjo sipas kodit
moral. Muhammedi ose pasuesit e tij, ne qdo kohe, kurre s’kane
pretenduar se ai ka qene pasardhesi i Zotit ose misheruesi i Zotit ose
njeri hyjnor – por perhere ka qene dhe eshte konsideruar edhe sot
vetem si nje emisar i zgjedhur nga Zoti.
Michael M. Hart ne vepren e tij per njerezit e famshem qe kontribuan ne
dobi dhe ngritjen morale te njerezimit, shkran: "Zgjedhja ime per
Muhammedin si kryesor i listes se personave me me ndikim ne bote, do te
habise ndoshta disa lexues dhe do te pyetem nga te tjere, por ai ishte i
vetmi njeri ne histori qe ishte ne menyre madheshtore i suksesshem
njekohesisht ne besimet fetare dhe nivelet shekullore (M.H. Hart, "100:
Lista e personave me me ndikim ne histori." New York, 1978, f. 35).
Sot, pas nje intervali prej 14 shekujsh, jeta dhe mesimet e Muhammedit
kane mbijetuar pa humbjet me te vogla, pa ndryshime ose interpohime. Ato
afrojne te njejten shprese te pavdekshme per trajtimin e mbare
njerezimit te semure (qe ishte kur ai ishte gjalle). Kjo nuk eshte nje
kerkese e pasuesve te Muhammedit, por konkluzioni i pashkeputur theksuar
nga nje histori kritike dhe e paanshme.
Se fundi, ju do te mund te ndaleni nje qast se menduari per qenien njerezore dhe t’i thoni vetvetes:
"A munden keto pohime te tingellojne ne menyre kaq te jashtezakonshme
dhe te jene te verteta? Dhe mendoni, nese ato te jene te verteta dhe ju
nuk e njihni MUHAMMEDIN ose nuk keni degjuar per ate, a nuk eshte koha
qe ju t’i pergjigjeni kesaj sfide te tmerrshme dhe te beni
perpjekje per ta njohur ate?
Nuk do t’ju kushtoje asgje, por duhet te provoni qe te jeni ne fillim te nje epoke te re ne jeten tuaj.
Ne ju ftojme qe te beni nje njohje ndaj ketij njeriu te mrekullueshem,
Muhammedit (paqja qofte mbi te), ngjashmeria e te cilit kurre
s’ka ekzistuar dhe nuk do te jete ne periudhat e zhvillimit te
kesaj bote
No comments:
Post a Comment